کد مطلب:134059 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:137

یزید از خمر و غنا ستایش می کند
فرزند معاویه یعنی آن كسی كه ادعای جانشینی از پیامبر اسلام را داشت و در رأس حكومت اسلامی قرار گرفت كار ننگ و رسوائی را تا جائی رساند كه علناً در مدح خمر و غنا اشعار می گوید و آنها را ستایش می كند!! یزید نه تنها خود همواره مست و مخمور است و با خوانندگان


و نوازندگان بسر می برد بلكه در این اشعار و مدیحه!!! صریحاً دیگران را هم به گناه دعوت می كند!!! وی در این باره اشعاری به این مضمون سروده است.

«ای دوستان برخیزید و صدای موسیقی را بشنوید و پیاله ها را بنوشید و مسائل معنوی را فراموش كنید، (سپس می گوید) نغمه های تار مرا از شنیدن اذان باز داشته است و من حورالعین (بهشتی) را با یك شراب كهنه كه در ته ظرف است معاوضه می نمایم» [1] .

فرزند زاده هند در این اشعار نه تنها از نغمه های موسیقی و پیاله های می تمجید می كند و دوستان خود را به شنیدن و نوشیدن آنها تشویق می نماید بلكه صریحا به نغمه های آسمانی اذان بی اعتنائی كرده و می گوید نغمه های تار مرا از شنیدن صدای اذان باز داشته است!!! فرزند معاویه در این اشعار معتقدات اسلامی را درباره ی قیامت و بهشت و حور مورد انكار و استهزاء قرار داده و می گوید من حورالعین را با شراب كهنه ای معاوضه می كنم!!! آیا این اشعار بخوبی گواهی نمی دهد كه یزید (همانند پدر) با اصول و معتقدات اسلامی هیچگونه رابطه ای نداشت و برای آنها در دل احترامی قائل نبود؟!


[1] تذكره ي ابن جوزي صفحه ي 164.